Patrik Olderius ny VD på Destination Jönköping AB

Patrik Olderius ny VD på Destination Jönköping AB

Den 18 augusti tillträder Patrik Olderius som ny VD på Destination Jönköping AB. Med den nya visionen för Jönköping som ett av de viktigaste verktygen ska han leda det fortsatta byggandet av varumärket Jönköping.

Patrik Olderius har arbetat med marknadsföring, försäljning, PR och affärsutveckling under större delen av sitt yrkesliv. Patrik kommer närmast från Stena Line och rollen som marknadschef. Där hade han uppdraget att genom destinationsmarknadsföring och upplevelsekommunikation få fler från Sverige att upptäcka Polen.

Stort intresse för tjänsten

Rekryteringsannonsen för VD-tjänsten gick ut nationellt under våren och lockade över 80 sökande från hela Sverige.

-  Det känns pirrigt, utmanande, lite skräckinjagande och fantastiskt roligt att få vara med på resan att utveckla varumärket Jönköping och alla dess spännande delar som Gränna/Visingsö, Huskvarna och Taberg. Här finns en stor potential med läget, miljön och allt som fyller ett varumärke och gör en destination attraktiv – det vill säga vi som lever och verkar här. Jag ser fram emot att driva ett offensivt marknadsarbete för att få ännu fler att inse att Jönköping är en fantastisk stad, säger Patrik.

-  Attraktivitet är en strategiskt mycket viktig fråga för hela kommunen och det var också därför vi valde att lägga Destinationen Jönköping AB så nära kommunledningen som möjligt för att visa hur viktiga frågorna är. Vi har fått ett fantastiskt gehör för VD-tjänsten och Patrik är mycket kompetent person som kommer driva bolaget och varumärket Jönköping framåt.

För ytterligare information, kontakta:
Mats Green, styrelseordförande Destination Jönköping AB

Destination Jönköping AB utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Destination Jönköping AB drivs som ett helägt kommunalt aktiebolag.