Pressinbjudan: Framtidsseminarium med Kairos Future

Pressinbjudan: Framtidsseminarium med Kairos Future

Under fredagen den 29 oktober bjuds Jönköpingsgalans sponsorer på framtidsseminarium med en av Sveriges mest framstående framtidsforskare Mats Lindgren från Kairos Future. Träffen hålls på Studion på Bauers Brygga i Jönköping.

WHAT’S ON 2010, FRAMTIDSSEMINARIUM MED KAIROS FUTURE

– Jönköping i det globala kunskapssamhället
– Trenderna du bör ha koll på
– Framgångsrikt företagande i komplexa tider

Studion, Bauers Brygga, fredag 29 oktober kl.15.00-17.00

Mats Lindgren och Karin Andersson från Kairos Future finns tillgängliga för frågor från pressen efter träffen kl.17.00.

På årets Jönköpingsgala står framtiden i fokus. Därför hälsar vi våra galasponsorer och press välkomna på framtidsseminarium med Mats Lindgren och Karin Andersson från Kairos Future. Kairos Future är ett internationellt forsknings- och konsultföretag som hjälper företag att förstå och forma sin framtid. Med framtidanalys, strategi och förändring är de den ledande aktören i Europa inom sin nisch.

Sveriges mest framstående framtidsforskare
Mats är Kairos Futures grundare och VD. Han är en av Sveriges mest framstående framtidsforskare och har bl a en doktorsgrad i vad som gör företag framgångsrika i turbulenta affärsmiljöer. Mats är en flitigt anlitad föreläsare och har skrivit ett 30-tal böcker på temat framtid.

Karin är partner och managementkonsult inom Kairos Future och arbetar praktiskt med framtidssäkring av företags och organisationers visioner, strategier, samt med handlingsplaner, implementering och uppföljning. Karin har ett särskilt intresse för stadens och landets, kommuners och regioners, attraktivitet och framtider. Hon bor utanför Eksjö.

Mats och Karin presenterar framtidsbilder, fenomen och trender och kopplar dessa till vad som utmärker de företagare som är framgångsrika. Därtill ges du möjlighet att tillsammans med andra seminariedeltagare fundera över vad det innebär för just dig.

Vi inleder med fika kl.15.00 och de som vill stannar kvar på Studion efter 17.00 för trevlig after work och uppvärmning inför galan som går av stapeln några veckor senare.

Om Jönköpingsgalan
Jönköpingsgalan hålls på Elmia den 20 november och arrangeras av Destination Jönköping i samarbete med Regionförbundet Jönköpings län.  Jönköpingsgalan sätter strålkastarljuset på personer och organisationer som för Jönköpingsregionen in i framtiden på ett bra sätt. Nio priser delas ut och ramas in av underhållning och fest. I år leds Jönköpingsgalan av komikerduon Anders och Måns, kända från SVT och SR. Såväl företag som privatpersoner kan köpa biljetter.