Pressinbjudan: Karlssons blir officiell Fan Zone under VM i Jönköping

Välkomna på pressinformation onsdag 22 september kl 17.30

Handbolls-VM arrangeras i Jönköping den 22-25 januari 2011. Det är det tredje största evenemanget i hela världen under 2011, det största i Skandinavien. Nu är det klart att Karlssons Salonger blir Jönköpings Fan Zone under VM. Välkomna att möta Karlssons ägare och OS-medaljören Andreas Larsson.

Handbolls-VM är det största evenemanget Jönköping någonsin haft och innebär ett oerhört tryck i hela Jönköping, men det är på Karlssons Salonger som Jönköpings officiella Fan Zone kommer att ligga. Här blir de olika nationaliteterna väl omhändertagna.

OS-medaljören och tidigare elithandbollsspelaren Andreas Larsson är en av ägarna till Karlssons och ser mycket fram emot att ta emot handbollsfansen. Under onsdagens pressträff berättar han mer om vad man kommer kunna förvänta sig av Jönköpings Fan Zone.

Välkomna på pressträff onsdag 22 september kl 17.30
till Karlssons Salonger, Västra Storgatan 9 Jönköping, för mer information av:

• Andreas Larsson, OS-medaljör och ägare till Karlssons Salonger
    På meritlistan har Larsson bland annat över 150 landskamper, ett VM-guld, ett OS-silver och tre EM-guld.
  • Calle Tollén, utvecklingschef Destination Jönköping
    Representerar den lokala organisationen som ska se till att Jönköping blir en av de bästa VM-städerna.

Kl.18.00 startar träff för Jönköpingsambassadörer som vill veta mer om Handbolls-VM. Välkomna att stanna kvar även på den träffen!

Om Handbolls-VM 2011
24 lag från alla världsdelar deltar i VM. Sverige spelar öppningsmatchen i Scandinavium i Göteborg den 13 januari. I Kinnarps Arena spelas "kvartsfinalerna", mainround med sex av världens bästa lag. De lag som väntas kvalificera sig till Jönköping är (med reservation) Spanien, världsmästare 2005, Tyskland, världsmästare 2007, Frankrike, världsmästare 2009 samt Island, trea i VM 2009, Norge och Ungern.
www.handball2011.com/jonkoping

Helena Nordström, tfn 0702-77 67 00, helena.nordstrom@destinationjonkoping.se

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Uppdraget är att göra hela Jönköping  till ett mer attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Det gör vi genom våra turistbyråer, hotell- & konferensbokning och näringslivsavdelning. Därtill driver vi ett antal projekt vars syfte är att attrahera och informera invånare. Destination Jönköping drivs gemensamt av kommun och näringsliv.