Ryanair startar trafik från Jönköping till Barcelona

Ryanair startar trafik från Jönköping till Barcelona

Den 1 april startar Ryanair trafik från Jönköping till Barcelona. Flyget kommer att gå fredag morgon och måndag kväll och lämpar sig därför för alla typer av resenärer som antingen vill ha tre hela arbetsdagar mitt i veckan eller uppleva en långhelg i Barcelona.

- Barcelona är något av en drömdestination för Jönköping eftersom att det är en destination som är bland de mest populära i Sverige men också kan ge en hel del besökande till Sverige och vår region, säger Sten Norinder, VD på Jönköping Airport.

-  Ryanair är glada att tillkännage sin åttonde svenska flygplats i Jönköping, säger Elina Hakkarainen, nordisk marknads- och försäljningschef på Ryanair. Jönköpings läge mitt i Södra Sverige är optimalt för en lågprislinje då det är lätt att ta sig hit för avresande svenskar men också ett perfekt utgångsläge för besökare. Med denna nya linje räknar Ryanair med att transportera upp till 30 000 passagerare per år och upprätthålla 30 jobb inom turistnäringen i Jönköpingsregionen. Biljetter till den nya destinationen kommer kunna köpas via www.ryanair.com från och med imorgon den 12 december och vi uppmanar alla människor från Jönköping för att boka sina lågprisbiljetter för sommaren 2013 snarast.

Ryanairs koncept har förändrat besöksnäringens förutsättningar på ett radikalt sätt i Europa under senare år och då känns det bra att även Jönköping nu finns med på denna karta.

- Vi har under åren haft flera kontakter med Ryanair och vi är nu givetvis väldigt glada att vi hittat en lösning som känns perfekt för båda parter, säger Sten Norinder.

destinationjonkoping.se är det förberett för våra spanska turister.

För ytterligare information, kontakta:
Sten Norinder, VD Jönköping Airport
036-31 11 09 eller 0703-80 55 08

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Uppdraget är att göra hela Jönköping  till ett attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Det gör vi genom våra turistbyråer, Convention Bureau, Hotell- & Konferensbokning och näringslivsavdelning. Destination Jönköping drivs gemensamt av kommun och näringsliv.