Svenska Stadsnät till Jönköping 2017

Svenska Stadsnät till Jönköping 2017

Jönköping välkomnar Svenska Stadsnätsföreningen till Årskonferens 2017. Den 21-22 mars besöker ca 500 medlemmar i Svenska Stadsnät Jönköping för en två dagar lång konferens inom olika områden som rör IT-infrastruktur och dess betydelse för marknaden och samhället.

Svenska Stadsnätsföreningen
Svenska Stadsnätsföreningen är en oberoende intresseorganisation för Sveriges stadsnät. Stadsnätsföreningen arbetar för att stödja medlemmarna att skapa öppna framtidssäkra stadsnät.
- Vi ser fram emot att komma till Jönköping och självklart känns det extra bra att vi förlagt vår årskonferens i en kommun med ett framgångsrikt stadsnät och engagerade ägare. Bredbands- och digitaliseringsfrågorna är högaktuella och engagerar både politiken och allmänheten. Vi ser därför fram emot en välbesökt konferens med många intressanta programpunkter säger Svenska Stadsnätsföreningens vd Mikael Ek.

Jönköping Energi
Den lokala värden Jönköping Energi ser ett stort värde i att årskonferensen förläggs i Jönköping.
- För Jönköping Energi känns det mycket stimulerande och roligt att Svenska Stadsnätsföreningen har valt Jönköping som ort för årskonferensen 2017 med tanke på den expansiva fas som kommunen, bolaget och stadsnätet befinner sig i. Det kommer att stärka kunskapen och medvetenheten om stadsnät för det lokala näringslivet och kommuninvånarna. Vi kommer att ta hand om värdskapet på bästa möjliga sätt och dela med oss av Jönköping till alla deltagare som kommer från andra delar av landet, säger Fridolf Eskilsson vd Jönköping Energi.

Jönköping - en av Sveriges mest anlitade mötesstäder
Jönköping Convention Bureau, ett affärsområde inom Destination Jönköping som arbetar med att få fler möten och kongresser till kommunen, är stolta över att få välkomna 500 gäster till staden.
- Svenska Stadsnätsföreningens årskonferens är ytterligare ett lysande exempel på hur vi i Jönköping kan och vill samarbeta för att få stå värd för kongresser och möten som vi har en stark förankring kring. Årskonferensen är ett av 2017 års viktigaste möten för oss i Jönköping och de ca 500 deltagarna kommer förhoppningsvis få uppleva en av Sveriges mest anlitade mötesstäder från sin bästa sida i mars, säger Ante Jankovic manager på Jönköping Convention Bureau.

Mikael Ek, vd Svenska Stadsnätsföreningen: 08-21 49 33
mikael.ek@ssnf.org

För ytterligare information

Ante Jankovic, manager Jönköping Convention Bureau: 0703-15 00 76 ante.jankovic@destinationjonkoping.se