Sveriges roligaste kvinna leder Jönköpingsgalan den 13 oktober

Sveriges roligaste kvinna leder Jönköpingsgalan den 13 oktober

Den 13 oktober är det dags för Jönköpingsgalan att lysa upp i höstmörkret. Då leder ingen mindre än Karin Adelsköld, utnämnd till årets komiker 2011 och Sveriges roligaste kvinna, 750 galagäster genom en kväll fylld av prisutdelningar, underhållning och galamiddag där regionens visionärer står i centrum.

Världen inspirerar visionärer - i gengäld förändrar de världen. På årets Jönköpingsgala träffar vi visionärerna som formar och sätter Jönköpingsregionen på kartan. Ett antal priser delas ut och de nominerade släpps liksom tidigare år under veckorna innan galan. Galagästerna har en särskilt inspirerande kväll att se fram emot när vi ger gamla visioner nytt liv och gör egna tolkningar av stora idéer - och inte minst låter strålkastarljuset riktas mot de visionärer vår trakt har närt.

Karin Adelsköld är den trötta småbarnsmorsan som bara ville ”ha lite kul”, signade upp sig på en kurs i standup och förra året utnämndes till årets kvinnliga komiker. Karin har medverkat i en rad turnéer och tv-produktioner, twittrar flitigt och hade nyligen premiär för podcasten ”Tjejbikten” tillsammans med Ann Söderlund. På Jönköpingsgalan kommer hon med humor och skärpa att guida gästerna genom galaprogrammet – och generöst bjuda på sig själv!

Galabiljetterna släpps till försäljning på webben i slutet av augusti, men redan nu går det bra att boka ett företagspaket.

Om Jönköpingsgalan
Jönköpingsgalan arrangeras av Destination Jönköping i samarbete med Regionförbundet Jönköpings län. Jönköpingsgalan sätter strålkastarljuset på personer och organisationer som för Jönköpingsregionen in i framtiden på ett bra sätt. Ett antal priser delas ut och ramas in av underhållning och fest. Såväl företag som privatpersoner kan köpa biljetter. Årets gala hålls på Elmia, Entré Syd, den 13 oktober.

För ytterligare information, kontakta:
Maria Lindén, Destination Jönköping
info@jonkopingsgalan.se

Här kan du ladda ner högupplöst pressbild på Karin Adelsköld.

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Uppdraget är att göra hela Jönköping  till ett attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Det gör vi genom våra turistbyråer, hotell- & konferensbokning och näringslivsavdelning. Därtill driver vi ett antal projekt vars syfte är att attrahera och informera invånare. Destination Jönköping drivs gemensamt av kommun och näringsliv.