State of Drama till Lidköping i sommar

Högaktuella Melodifestivalfinalisterna State of Drama är klara för Lidköpings Kultur & Porslinsfestival 2013. De debuterade och slog igenom stort i årets melodifestival där de, av svenska folket, röstades direkt till finalen där det blev en nionde plats. Nu är de som första band klara för Kultur & porslinsfestivalen och kommer att spela i Lidköpings Stasträdgård fredag 23 augusti.

State of Drama är ett svenskt pop- och rockband med rötterna i Borås/Ulricehamn/Göteborg. Medlemmar: Emil Gullhamn (Sång/gitarr) Sebastian Hallifax (Trummor) Stefan Koro (Keyboards) Rickard Olausson (Gitarr) John Isacsson (Bas)

Den 6 mars 2013 släppte de sitt debutalbum Fighter. På denna skiva finns bland annat låten "Mabye" med, vilket gruppen tävlade med i Svensktoppen nästa år 2009.