Biljetter till årets opera på Läckö släpps 1 mars

Fredag den 1 mars släpps biljetterna till årets opera, En Midsommarnattsdröm, på Läckö
Slott. Operan är skriven av Benjamin Britten, baserad på William Shakespeares
komedi.

Årets opera, En Midsommarnattsdröm, på Läckö Slotts borggård handlar om ett gräl i skogen mellan älvkungen Oberon och drottningen Titania. Till skogen flyr de unga atenarna Hermia och Lysander för
att få vara tillsammans. Efter rusar Demetrius som vill gifta sig med Hermia och sist springer Helena som älskar Demetrius. I en glänta repeterar en grupp hantverkare en usel – samtidigt underbar – version av sagan om Pyramus och Tisbe. Och när Puck griper in i handlingen med en magisk ört som gör att man blir vansinnigt förälskad, då blir förvirringen total.

– En av världens mest älskade teaterpjäser har tonsatts av den engelske kompositören Benjamin Britten. Vi firar Brittenåret 2013 med en uppsättning fylld av drömska toner, jazziga klanger och sprudlande drillar framförd av en orkester och ensemble större än vi haft på länge på Läckö Slott, berättar Catarina Gnosspelius, Verksamhetsledare Opera, Läckö Slott

Operan har premiär 13 juli klockan 20.00 och spelas sedan tisdag och onsdag, fredag och lördag
t o m lördagen den 3 augusti. Biljetterna finns till försäljning på turistbyrån i Lidköping genom iTicket. Det går också att boka via telefon 0510-200 20 eller direkt på www.lackokinnekulle.se/iticket

Catarina