Kaféstaden Lidköping satsar stort på Internationella fikadagen

Kaféstaden Lidköping satsar stort på Internationella fikadagen

Nu kraftsamlar Lidköpings kaféer tillsammans med Tillväxt- och Destinationsbolaget för att lyfta stadens fikakultur. Lidköping är en kaféstad med kvalitet och tradition! Lidköpingsborna älskar att träffas och fika vilket kanske förklarar att vi, förmodligen, är Sveriges kafé-tätaste kommun med hela 35 kaféer varav åtta är omnämnda i White guide, Sveriges mest välrenommerade café- och restaurangguide.

Torsdag 15 oktober firas internationella fikadagen, men i Lidköping kommer det att firas hela nästa vecka, Välkomna till pressmöte för att veta mer om nyheter som exempelvis "Bagarnas bästa":

Vi träffas i Biblioteket/Bookhouse café onsdag 7/10 kl 9.00.

För mer info kontakta:

Magnus Franzén, Handelsutvecklare Tillväxt Lidköping 0510-770674