Anna Ohlin Ek tillträder som tf VD för Destination Läckö-Kinnekulle efter årsskiftet.

Ny tf VD på Destination Läckö-Kinnekulle AB

Destination Läckö Kinnekulle AB har beslutat att tillsätta Anna Ohlin Ek som tillförordnad VD under första halvåret 2018. Anna har en gedigen kunskap om och erfarenhet av besöksnäringen och destinationsutveckling samtidigt som hon har ledarerfarenhet. Styrelsen bedömer därför att Anna är mycket lämplig för uppdraget. Anställningen kommer att vara på halvtid och under den andra halvtiden kvarstår Anna med sitt uppdrag som biträdande bibliotek, konst- och kulturchef.

Götene kommun och Lidköping kommun som äger Destination Läckö-Kinnekulle kommer under året att göra en översyn av bolagets uppdrag.

För mer information, kontakta Bodil Warolin, styrelseordförande i Destination Läckö-Kinnekulle AB.