Outdoordag i Götene 28 september – Upplev en aktiv dag på torget och Solbacken i Götene

Pressmeddelande   •   Sep 26, 2019 09:05 CEST

Lördagen den 28 september kl.10-14 är det dags för ett nytt evenemang i Götene - Outdoordagen på torget och Solbacken i Götene centrum.

Evenemanget som ska väcka intresse för outdooraktiviteter och det blir en prova på dag där alla besökare kan testa olika utomhusaktiviteter.

– Vi hoppas att dagen ska bli en succé, säger projektledaren Maria Barath

Besökarna kan bland annat låna cyklar av Evalds MTB och utmana SM-tjejen Hanna Millved i en teknisk mountainbike-bana, prova laserskytte, testa Friluftsfrämjandets "Inte nudda-marken-bana" för barn, prova på OK Klyftamos orientering och ponnyridning på Solbacken, se hur det ser ut i ett militärfordon, prova golf och mycket mera.

- Det kändes helt naturligt med en Outdoordag med lokala föreningar och företag eftersom vi har Kinnekulle, dess fantastiska natur och friluftsliv så nära.” säger Juliane Thorin, kommunutvecklare i Götene kommun.

Det blir även höstinspiration för trädgården med Mästers blommor och barnen kan hoppa loss i hoppborgen och brukshundsklubben bjuder på hundraskavalkat.

- Det blir en dag med fokus på outdoor och väldigt många olika aktiviteter som vi hoppas ska passa olika besökare, säger Jennie Mörk, handelsutvecklare.

Evenemanget är en del i Leader-projektet Handla för Götene och arrangeras av Näringslivsföreningen i Götene /Shoppinggotene.

Mer information: Juliane Thorin, kommunutvecklare Götene