Pressmöte 12/8 kl 15.00, Kultur & Porslinsfestivalen Miljöcertifierad

Pressmöte 12/8 kl 15.00, Kultur & Porslinsfestivalen Miljöcertifierad

Välkommen till Pressmöte idag, måndag 12/8 kl 15.00

NYHET 2013!  Lidköpings Kultur & Porslinsfestival är Miljömärkt!

Destination Läckö-Kinnekulle har som målsättning att jobba långsiktigt och hållbart med besöksnäring och evenemangsutveckling. Som ett led i detta har man under våren arbetat med en ansökan för att Miljömärka Lidköpings Kultur och Porslinsfestival och nu blivit godkända med certifieringen "Miljömärkt Event" av Stiftelsen Håll Sverige Rent. Totalt är ett 30-tal både stora och små evenemang i Sverige miljömärkta idag varav bland annat Vasaloppet och Malmöfestivalen.

Välkomna att höra mer om vårt miljöarbete och hur det kommer att märkas under festivalen i Lidköping 22-25 augusti.

Välkomna till Ga Rådhuset Nya stadens torg
Måndag 12 aug kl 15.00