TV4 sänder Diggiloo från Lidköping

TV4 sänder Diggiloo från Lidköping

Nu på fredag 10/8 arrangeras återigen Diggiloo i Lidköping. Platsen för evenemanget är dock ny och för första gången kommer Villabadets strand, med Vänern och Kinnekulle som förgrund, vara spelplats. Detta kommer att uppmärksammas extra mycket 2018 då produktionsbolaget Filmpoint finns på plats för att spela in föreställningen vilken sedan kommer att sändas i sin helhet, från Lidköping, i TV4 under hösten med reprisering på nyårsaftons dag. Programmet beräknas ses av ett par miljoner tv-tittare. - TV har överlag en enorm genomslagskraft och att Lidköping visas upp tillsammans med en så folklig tillställning som Diggiloo, ger en exponering nationellt som är svår att uppnå annars, säger Anna Ohlin Ek, tf VD på Destination Läckö-Kinnekulle AB.

Filmteamet är på plats flera dagar innan och filmar miljöbilder från bland annat, Läckö Slott, Spikens Fiskehamn, Rörstrand, Lidköpings hamninlopp under Vänereskadern, stadskärnan under Hjulafton, Cafémiljöer etc vilket medför att en massa värden av Lidköping som evenemangs-, sjö-, fika-, handels- och sommarstad kommer att visas

Pressen är välkommen att träffa produktionen på Läckö Slott torsdag 9 aug kl 13.00

I morgon torsdag 9/8 kl 13.00 startar inspelningen av ett reportage från Läckö Slott, där finns Filmpoints producent Göran Winberg på plats och berättar gärna mer om inspelningen och hur Lidköping kommer att profileras.

För att göra filminspelningen möjlig har Destination Läckö-Kinnekulle AB, Tillväxt Lidköping AB, Lidköpings kommun och Sparbanksstiftelsen Lidköping medfinansierat produktionskostnaden