Välkommen till Pressmöte inför Returrundan Kinnekulle 10-11 september

Välkommen till Pressmöte inför Returrundan Kinnekulle 10-11 september

Det är nu fjärde året i rad som evenemanget Returrundan Kinnekulle går av stapeln. Att evenemanget heter Returrundan har flera betydelser. Självklart är Returrundan en liten invit till alla Vårrundebesökare att komma i retur till Kinnekulle även på hösten, men innehållet under Returrundan är fyllt med helt andra inslag. Här står byggnadsvård, återanvändning, möbelrenovering, loppmarknader, antikviteter, natur- och skogsvård i fokus.

Helgen 10-11 september visar 36 aktörer upp sina verksamheter och vad de har att erbjuda. Det blir bland annat workshop i pappställning, tur med Sigrid Storråda, Skördemarknad eller så kan du fynda antikt, second hand, kuriosa och många roliga udda ting under denna septemberhelg på Kinnekulle.

När: Tisdag 30 augusti kl 11.00
Var: Hangelösa Antik & Kuriosa Lagårn

Varmt välkommen på en pressträff där representanter från Mötesplats Kinnekulle, Götene kommun och Destination Läckö-Kinnekulle AB berättar mer om Returrundan.

För mer information:
Destination Läckö-Kinnekulle AB, Elin Axelsson, elin@lackokinnekulle.se 0510-27406
Föreningen Mötesplats Kinnekulle, Anders Karlsson, ak@stenhyvel.se 070-396 65 54
Götene kommun, Juliane Thorin, juliane.thorin@gotene.se