Alexander Lundgren blir ny företagssäljare på Dialect Umeå

Dialect Umeå växer och förstärker sin organisation med rekryteringen av Alexander Lundgren som ny Företagssäljare.

Alexander Lundgren har bred erfarenhet av tjänsteförsäljning och är för många ett välkänt ansikte i Umeåregionen. ”Vi är jätteglada att få göra den här rekryteringen” säger André Öberg, Regional Försäljningschef Dialect Umeå. Han beskriver Alexander som en driven och affärsfokuserad säljare som engagerar sig för att alltid leverera kundvärde. ”Alexander är därför en viktig kugge i vår satsning framåt och den säljorganisation vi nu börjar bygga” fortsätter André Öberg.

Alexander Lundgren kommer närmast från en tjänst som Account Manager på IL Recycling och bodde dessförinnan en tid i Stockholm där han arbetade som Sales Manager på Sharp. ”Jag brinner för att utveckla affärer” säger Alexander Lundgren och menar att IT- och kommunikation ger stora möjligheter men också stora behov. ”Det behövs någon som syr ihop allt för kunden och ser till att allt kan fungera ihop oavsett tid, plats eller lösning. Jag är riktigt taggad på att hjälpa Dialect ta positionen som marknadsledande lokal partner till små och medelstora företag”. Som kuriosa kan nämnas att Alexander Lundgren är född och uppvuxen i Umeå med det största hockeyintresset. ”Jag har mer eller mindre vuxit upp i ladan” avslutar Alexander med ett skratt.

Camilla Kargus

Presskontakt Business Manager 010-601 30 36

Dialect - Vi gör det enkelt att arbeta smart

Dialect är svenska företagares lokala partner för IT- och telefonilösningar. Dialect erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster med helhetslösningar som innefattar bland annat mobil och fast telefoni, växellösningar, support och drift av företagets IT-miljö samt tjänster inom området connected car.

Dialect bildades 1995 under gemensamt varumärke och är idag en rikstäckande kedja som drivs av koncernen Dialect AB, där dotterbolagen Dialect Kundservice, Dialect Systems och Dialect Sales ingår.

Dialect omsatte 2016 en miljard kronor och har idag 250 anställda vid 26 Företagscenter i hela landet. Huvudkontoret finns i Solna.