Mottagningarna i Hedemora och Borlänge flyttar ihop och blir Södra Dalarna

Mottagningarna i Hedemora och Borlänge flyttar ihop och blir Södra Dalarna

Den 1 mars flyttar Distriktsveterinärerna i Borlänge och Hedemora ihop och byter namn till Distriktsveterinärerna Södra Dalarna. Vi kommer att utgå från våra nuvarande lokaler på Ivarshyttevägen 15 i Hedemora, där vi även har en välutrustad smådjursmottagning.

akgrunden till denna förändring är att vi är två relativt små mottagningar som samarbetar sedan flera år tillbaka. Det senaste året har vi drivit verksamheten mest från Hedemora. När vi slår ihop mottagningarna blir vi en arbetsgrupp med 7 veterinärer och 2 djurvårdare. Alla veterinärer arbetar med alla djurslag men i en större grupp har vi bättre möjligheter att inrikta oss på olika djurslag, utbyta kunskaper och erfarenheter med varandra och utöka vår kompetens och ge ännu bättre service till våra kunder.

Vi hälsar alla våra gamla och nya kunder välkomna att kontakta oss – dygnet runt och året om - på telefonnummer 010-122 8630 eller på kund.sodradalarna@dv.sjv.se

Tveka inte att kontakta oss om du har frågor om förändringen.

Med vänlig hälsning, Aunemaria Ebner, klinikchef Distriktsveterinärerna Södra Dalarna

Robert ter Horst

Presskontakt Biträdande chef Distriktsveterinärerna Smittskydd, officiella uppdrag 010-122 80 44

Vi arbetar för att djuren ska må bra - dygnet runt, året om!

Med vår breda samlade kompetens över hela landet och stora engagemang för djurens hälsa gör vi vårt bästa för att du och dina djur ska få bästa tänkbara service och omvårdnad.
Vi arbetar med förebyggande djurhälsovård genom planerade besök, beredskap för akuta sjukdomsfall samt smittskydd dygnet runt, året om. Distriktsveterinärerna är en del av Jordbruksverket.

Distriktsveterinärerna
Jordbruksverket