Danska konkurrensmyndigheten godkänner förvärv av Inventio.IT

Nyhet   •   Apr 05, 2019 09:03 CEST

Dustin har erhållit godkännande utan förbehåll från den danska konkurrensmyndigheten avseende det föreslagna förvärvet av Inventio.IT.

De avtalade villkoren för transaktionen, som ursprungligen offentliggjordes den 6 mars 2019, är därmed uppfyllda och Dustin beräknas konsolidera bolaget från och med mitten av april.

Förvärvet bedöms ha en marginell påverkan på Dustins vinst per aktie under innevarande räkenskapsår.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Eva Ernfors, Informationschef: eva.ernfors@dustin.se, 070 258 62 94

Dustin är en ledande onlinebaserad IT-partner med verksamhet i Norden och Nederländerna. Bolaget erbjuder IT-produkter med tillhörande tjänster och lösningar till företag, offentlig sektor och privatpersoner med huvudfokus på små och medelstora företag. Dustin fungerar som en brygga mellan tillverkarnas stora utbud och kundernas behov. Bolaget erbjuder cirka 255 000 produkter med tillhörande tjänster där Dustins medarbetare hjälper kunderna att hitta rätt lösning.

Dustin har mer än 1500 medarbetare. Omsättningen verksamhetsåret 2017/18 uppgick till 10,3 miljarder SEK. Drygt 90 procent av Dustins intäkter kommer från företagsmarknaden. Dustin Group är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2015 och har huvudkontor i Nacka, Stockholm.

Kommentarer (0)

Kommentera