Dustin höjer säkerheten vid inloggning

Dustin har idag infört en ny säkerhetslösning vid inloggning till vår webb. Den innebär att samtliga kunders lösenord kommer vara krypterade*. Vi har valt att påskynda övergången till den nya säkerhetlösningen då man på olika webforum har uttryckt oro kring lagringen av lösenord i vårt gamla system.

Omläggningen görs en kund i taget och beräknas vara klar inom några dagar. Du kan själv kontrollera om ditt lösenord har blivit krypterat redan nu. Logga in på vår webb och gå till ”Mitt konto”. Ett låst hänglås innebär att lösenordet är krypterat. Om lösenordet inte redan är krypterat behöver du bara logga ut och därefter logga in igen. Då kommer lösenordet direkt att bli krypterat.

*Teknisk fotnot: Lösenord kommer att hashas med algoritmen bcrypt med salt per kund. Det tidigare klartextlösenordet raderas.

Med vänliga hälsningar,

Per Lengquist, IT-chef Dustin