Succé för Dustins shopping-app - över 31 000 nedladdningar

Dustin släppte, som första nordiska e-handlare inom IT och elektronik, en mobil applikation för både Iphone- och Android-telefoner i juli i år. Sedan dess har över 31 000 personer installerat Dustins app, som nu även har nominerats till Guldmobilen som ”årets shopping-app”.

”Vi visste att det fanns ett stort intresse för en mobil e-handel, men att mer än 31 000 personer skulle ladda ned den på så kort tid, överträffar vida våra förväntningar. Försäljningen har också gått starkt. Vårt mål är att sälja för 10 miljoner kronor via mobilen första året”, säger Stefan von Stein, marknadsdirektör på Dustin.

Med Dustins mobila applikation har kunderna tillgång till Dustins hela sortiment i mobilen; mer än 200 000 IT- och elektronikprodukter för företag och konsument, med specifikationer, bilder och recensioner. Kunderna kan lägga order direkt i telefonen, tipsa vänner och dela med sig av information på Facebook och Twitter.

”Dustins ambition är att ligga i framkant vad gäller teknisk utveckling och funktionalitet. Genom att som första företag i branschen lansera appar för Iphone och Android-mobiler sätter vi en ny standard” säger Stefan von Stein.

Dustin har av tidningarna Mobil och Mobil:Business nominerats till Guldmobilen 2010 i kategorin Årets shopping-app. Guldmobilen är den svenska mobilbranschens mest prestigefyllda pris och delas ut för tionde gången i rad på Mobilgalan i Kista Science Tower i Stockholm den 11 november.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Stefan von Stein, marknadsdirektör,  0733-638922

Dustin är Nordens ledande återförsäljare
av IT och elektronikprodukter på Internet och telefon. Försäljningen sker i Sverige, Danmark och Norge och kunderna utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Dustins konkurrensmedel är sortiment, snabbhet och service. Koncernen har 350 anställda och omsätter 3,8 miljarder SEK. Huvudägare är riskkapitalbolaget Altor. För mer information: dustin.se, dustin.no och dustin.dk