ICTexpo – populär nätsnackis inför onsdagens öppningsdag

ICTexpo – populär nätsnackis inför onsdagens öppningsdag

Förväntningarna är på topp inför Skandinaviens mest innovativa IT-mässa. På onsdag gläntar easyFairs populära ICTexpo på dörren till produktnyheter, ny teknologi och de senaste trenderna på Svenska Mässan i Göteborg. Mässan kommer att pågå under två dagar, den 18–19 januari.

– Mässan har med åren växt till ett stående inslag för hundratals företag som vill hänga med i den senaste utvecklingen. Fler och fler inser vilken unik möjlighet det är att ha ICTexpo som avstamp inför sina digitala och mobila satsningar, säger Susanne Hallencreutz, marknadschef på easyFairs.

ICTexpo Göteborg 2012 är precis som i fjol indelad i fem fokusområden, vilket skapar en bred kunskapsbas för alla som vill ta nästa steg mot lönsamma och långsiktiga investeringar. Man är i år extra stolt över att också ha lyckats samla IT-Sveriges ledande leverantörer under ett tak i kombination med ett imponerande seminarieprogram.

Magdalena Ranagården är projektledare för mässan:

– Vi kan i år presentera vårt starkaste och mest omfattande seminarieprogram någonsin, med representanter från bland annat Google, Facebook och Apple. Dessutom kör vi en favorit i repris från förra året med att hålla livehacks på en av våra tre seminariescener. Det märks redan på förhandsregistreringen och i sociala mediekanaler att vår storsatsning är ett hett samtalsämne just nu. Förväntningarna inför årets satsning är höga och vi ser fram emot att få infria dem.

För mer information om mässan och programmet, besök www.easyFairs.com/ICTGBG. Vid frågor och intervjuer kontakta projektledare Magdalena Ranagården: 031 – 89 41 22 / magdalena.ranagarden@easyFairs.com.

easyFairs är Europas ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. Mässorna pågår i två dagar och riktar sig enbart till inköpare och beslutsfattare. easyFairs har sitt huvudkontor i Bryssel och genomför årligen 100 mässor i 16 olika länder. För mer information besök www.easyFairs.com