Säkrare lagring när Eaton går med i NetApp Alliance Partner Program

Eaton har blivit medlem i NetApp Alliance Partner Program och lanserar samtidigt en ny version av programvaran Intelligent Power Manager som kan övervaka, hantera och skydda lagringsprodukter från NetApp. Genom samarbetet och de nya programfunktionerna kan Eaton erbjuda lösningar som ökar kundernas dataskydd och säkrar kontinuiteten i deras verksamhet.

– Ett av målen med NetApp Alliance Partner Program är att kunna arbeta tillsammans med företag som har samma vision att möta de växande kraven i komplicerade IT-miljöer. Eaton kommer att erbjuda integrerad programvara som förenklar krafthanteringen för IT- och datacenterpersonal och vi ser fram emot att samarbeta för att hjälpa våra gemensamma kunder att öka driftstiden på sina moln- och lagringsplattformar, säger Maria Olsson, ansvarig för Global Alliances på NetApp.

Eatons senaste uppdatering av Intelligent Power Manager gör det möjligt att övervaka och hantera s.k. Unified Storage-lösningar från NetApp och på ett kontrollerat sätt stänga ned utrustningen för att skydda data vid strömavbrott. Programvaran är också helt integrerad med ledande virtualiseringsplattformar och applikationer som VMware, Citrix, Microsoft, Red Hat och andra Xen-plattformar för öppen källkod, vilket gör att användarna kan överblicka och hantera hela sitt kraftsystem.

Kunderna kan dessutom använda Intelligent Power Manager för att planera flytt av tjänster till en extern server för att öka driftstiden för viktiga applikationer vid ett strömavbrott.

– Förgodkänd programvara gör att företag kan minska installationstiden, effektivisera supporten och förenkla sin hantering. Som medlem av Alliance Partner Program ska vi utveckla lösningar för krafthantering som är designade för att fungera tillsammans med NetApp-produkter – och det ger kunderna effektiva verktyg för att ha sina system tillgängliga, säger Tatu Valjakka, programvaruchef på Eaton Power Quality i EMEA.

För mer information om Eaton och NetApp Alliance Partner Program, besök solutionconnection.netapp.com/eaton-corp.aspx. På www.eaton.eu/virtualisation kan du ladda ned den senaste versionen av Intelligent Power Manager. Besök www.eaton.se för mer information om Eatons fullständiga utbud av produkter och tjänster inom elkvalitet.

NetApp Alliance Partner Program ger alla kvalificerade partner inom infrastruktur och applikationer tillgång till NetApp-lösningar, utvecklingspaket, teknisk support, utbildning, certifiering, produktinformation samt marknadsförings- och säljassistans. Kunderna får tillgång till de bästa partnerlösningarna som är testade för att fungera med NetApps lagringsprodukter. Mer information om NetApp Alliance Partner Program finns på www.netapp.com/alliances.

Eaton elverksamhet är globalt ledande med expertis inom distribution av ström och kretsskydd; reserveffektsskydd; styrning och automatisering; ljus och säkerhet; konstruktionslösningar och kopplingsenheter; lösningar för tuffa och farliga miljöer samt tekniska tjänster. Eaton är genom sina globala lösningar utrustad för att svara på de viktigaste utmaningar inom strömhantering vi har idag.

Eaton är ett mångsidigt företag inom krafthantering. Vi levererar energisparande lösningar som hjälper våra kunder att effektivt hantera elektrisk, hydraulisk och mekanisk kraft. Med en försäljning på $16,3 miljarder 2012 är Eaton ett tekniskt ledande företag på den globala marknaden. I vårt utbud av tjänster och produkter finns till exempel elektriska produkter, system och tjänster för kvalitetskontroll av ström, distribution och styrning, kraftöverföring, produkter för ljus och ledningsdragning, hydrauliska komponenter, system och tjänster för industriell och mobil utrustning, bensin för flygtrafik, hydrauliska och tryckluftsbaserade system för kommersiell och militär användning samt drivsystem för lastbilar och trafik. Alla produkter och tjänster är utformade för att ge bättre prestanda, mer effektiv bränsleförbrukning och större säkerhet. Eaton förvärvade Cooper Industries plc under 2012. Eaton har cirka 103 000 anställda och bedriver försäljning i över 175 länder. Mer information finns på www.eaton.eu.