Lansering av MrJets priskurva – ny smart funktion

Som första onlineresebyrå lanserar MrJet den smarta funktionen priskurva som gör det möjligt att hitta bästa pris på flygbiljetter. Via priskurvan kan resenären välja rätt datum för sin resa utifrån prisläget och på så sätt spara pengar. Att anpassa sin resa efter prisläget är väldigt vanligt, men eftersom flygpriser varierar mycket från dag till dag är det tidskrävande och svårt för resenären att veta vilken dag det är bäst pris. - Med hjälp av priskurvan kan vi visa hur flygpriset varierar under en tidsperiod. En flexibel resenär har därför mycket att tjäna både i tid och pengar, säger Pelle Svensson, marknadschef MrJet. Testa priskurvan för flygbiljetter: http://www.mrjet.se/priskurva/priskurva.aspx MrJet har nyligen moderniserat sin grafiska profil och lanserat en ny design av sin webbplats i samarbete med webbyrån Deasign. - Vi har skapat tydligare ingångar till våra produkter och lyft upp hjälpfunktioner så att våra kunder snabbt ska få hjälp om det behövs, säger Pelle Svensson. Lanseringen av MrJets priskurva är ännu ett steg i att underlätta för MrJets kunder att kunna hitta sin resa på ett enkelt, snabbt och smidigt sätt. MrJet kommer att fortsätta arbetet med att utveckla och lansera fler smarta funktioner. För pressmeddelande på danska, se bifogad fil. För ytterligare information, kontakta: Pelle Svensson, marknadschef 0708-12 04 80 08-555 122 07 MrJet en av Skandinaviens ledande nätresebyråer med ett stort utbud på flygbiljetter, hyrbilar, hotell, semesterhus och paketresor. MrJet grundades 1997 och är en del av ebookers, med verksamhet i 13 europeiska länder. Sedan mars 2005 ingår MrJet/ebookers i Travelport, ett av världens största och geografiskt mest utspridda reseföretag. www.mrjet.se