Unik Designtävling

The Famous Grouse bjuder in till en unik designtävling där det handlar om att klä en naken whiskyflaska. Det vinnande bidraget kommer att produceras och finnas tillgänglig på Systembolaget under nästa år.

Tävlingen går ut på att skapa någonting att pryda The Naked Grouse Blended Maltsflaskan med. Det vinnande bidraget kommer att produceras och placeras på de flaskor som säljs på Systembolaget. Det kan till exempel vara en scarf eller en hatt eller något helt annat. Den enda begränsningen är lagen för hur alkohol får marknadsföras i Sverige. Designen får inte ha något funktionellt värde och får inte heller ha någon text som lockar till köp.

Tävlingen pågår mellan den1 november och 31 december.

THE NAKED GROUSE BLENDED MALT

The Naked Grouse Blended är en blandning av olika typer av single malts, till exempel Highland Park och The Glenrothes och har en något sötare smakprofil än The Famous Grouse. The Naked Grouse Blended Malt lanseras för första gången den andra december på Systembolaget.