Komprimerad wellpapp för ett grönare Eskilstuna

Komprimerad wellpapp för ett grönare Eskilstuna

Eskilstuna Energi och Miljö och Landrins bil har påbörjat ett samarbete som sträcker sig sex år framåt. Landrins bil ska komprimera all sin wellpapp och brännbart avfall och sparar därmed in 120 stycken transporter per år till och från återvinningscentralen Lilla Nyby. Transporterna går på en väg som är nära lasarettet och skola och kan vi få ner på transporterna bidrar vi dessutom till en ökad trafiksäkerhet.

- Egentligen är det här inget unikt eller nytt utan bara ett väldigt bra miljötänk, säger Kim Lemon, säljare på Eskilstuna Energi och Miljö. Det känns bra att vi kan erbjuda en kund en lösning som är bra för både miljön och säkerheten. Utan att det kostar en massa pengar. Fler och fler kollar på sådan här lösningar och vi hoppas fler får upp ögonen för det här.

Roger Barrögård, servicemarknadschef på Landrins bil är mer än nöjd med avtalet med Energi och Miljö.

- När det blir stora mängder wellpapp och brännbart material så blir det många transporter för att få bort det. Nu när vi äntligen kan komprimera wellpappen så minskar vi volymen och då även transporterna. Istället för 133 transporter per år så blir det 6-7 transporter. På det här sättet gör vi tillsammans Eskilstuna grönare.

Vid frågor är du välkommen att kontakta:

Kim Lemon, Säljare, Eskilstuna Energi och Miljö 073-950 41 28