Den legendariska Disney-skaparen Don Rosa kommer till Stockholm

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2019 14:40 CET

En av de största Kalle Anka-skaparna genom tiderna, Don Rosa, kommer till Stockholm den 10-13 november. Han är aktuell med boken Farbror Joakims liv – När Yukons hjärtan glimmar och andra äventyr.

Don Rosa från Louisville i Kentucky skapade Disney-serier i nästan tre decennier och anses av många som den främsta Kalle Anka-skaparen någonsin.

Nu har svenska läsare och fans en chans att träffa denna anklegendar då han kommer på ett ovanligt besök i Sverige och i Stockholm.

Don Rosa är aktuell med uppföljaren till storverket Farbror Joakims liv, som handlar om hur Joakim von Anka tjänade sin förmögenhet. Den nya boken Farbror Joakims liv – När Yukons hjärtan glimmar och andra äventyr består av B- och C-kapitlen från Farbror Joakims liv, och innehåller fler episka berättelser om Joakim von Ankas spännande liv.

För fansen arrangeras en rad träffar och signeringar med Don Rosa på olika platser runt om i Stockholm.

Den 12:e november kl. 17.00 intervjuas Don Rosa på Folkoperans scen av Kalle Anka- och serieexperten Göran Semb.

Högupplösta pressbilder finns att ladda ner från Egmonts pressrum hos Mynewsdesk.

Don Rosa boksigneringar i Stockholm 10-13 november

10 november, Bergrummet, kl. 16.00 – 20.00

11 november, Akademibokhandeln, kl. 14.00 – 19.00

12 november, Folkoperan, kl. 17.30 – 21.00

13 november, SF-bokhandeln, kl. 15.00-19.00

För intervjuförfrågningar, recensionsex och mer information vänligen kontakta,
Jonas Lidheimer, PR- och informationsansvarig, Egmont Publishing, telefon 0708 63 94 62, jonas.lidheimer@egmont.se

Egmont Publishing är ett av Sveriges ledande och mest traditionsrika medieföretag. Inom våra tre huvudområden – Publishing, Marketing Services och E-handel – utvecklar vi engagerande innehåll, högkvalitativa produkter, innovativa tjänster och personliga mötesplatser. Vi är passionerade historieberättare och har en brinnande vilja att göra gott.
Genom vår ägare, stiftelsen och mediekoncernen Egmont, skänker vi varje åren stor del av vårt överskott för att stötta barn och unga som har det svårt i livet. Läs mer på www.egmontpublishing.se

Kommentarer (0)

Kommentera