Goodtech styr nya Mall of Scandinavia

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2013 13:20 CEST

-  Det är riktigt roligt att vi även lyckats få in automationsdelen i detta stora och komplexa projekt, säger Björn Hellström, automationschef inom Goodtech division Syd. Uppdraget placerar Goodtech i framkant när vi tar steget fullt ut i webbaserad fastighetsövervakning, vilket är en mycket intressant trend på marknaden.

PEAB Sverige AB är huvudentreprenör i projekt Mall of Scandinavia och tillika beställare i Goodtechs samtliga åtaganden. Parterna är eniga om att inte uppge det totala kontraktets omfång.

-  Ett gott samarbete med PEAB i byggprojekt av samma omfattning, ex Tele2-arena i Stockholm och MAX-lab IV i Lund, samt vår tekniska bredd och kapacitet att kraftsamla montörer och tekniker är största anledningen till att vi på nytt får bidra i uppdrag som förpliktigar, kommenterar Magnus Falkman, divisionschef Sverige Syd Goodtech.

Mall of Scandinavia byggs i anslutning till nya Friends Arena i Solna och blir med en butiksyta om totalt 101 000 m2 Nordens största köpcentrum. Byggherre är Rodamco AB och invigningen planeras till hösten 2015.

För ytterligare information kontakta:

Magnus Falkman, Divisionschef Sverige Syd Goodtech. tfn +46 70 675 81 00, E-post: magnus.falkman@goodtech.se

Om Goodtech
Goodtech är ett teknikföretag som arbetar målmedvetet med att förnya och utveckla viktiga samhällsfunktioner. Genom vår kärnkompetens inom el, automation och kraft- och industrieknik bidrar vi till säkrare energiförsörjning, bättre infrastruktur och effektivare och miljövänligare produktion.

Kommentarer (0)