Ejendals AB har fått Volvo Cars Quality Excellence Award

Mattias Fältman, Key Account Manager, Ejendals, säger: “Vi på Ejendals är mycket stolta över utmärkelsen, som också är en bekräftelse på vårt hårda arbete för att upprätthålla en hög kvalitet inom hand- och fotskydd. Det visar också på vårt fina arbete med kunden, där vi bland annat utvecklat specifika produkter med fokus på hög säkerhet, komfort och ergonomi och utbildningar utifrån Volvo Cars behov”.
Kjell-Åke Eriksson, Vice President Indirect Purchasing, Volvo Cars. Säger: ”Samarbetet mellan Ejendals, som VQE-leverantör, och Volvo Cars är en viktig faktor i att tillhandahålla högkvalitativa produkter och tjänster som uppfyller och överträffar våra kunders förväntningar. Utmärkelsen är början av vår gemensamma strategiska resa mot noll kvalitetsfel för att minska skador på händer och vi gratulerar Ejendals AB till en välförtjänt VQE Award”.

Ejendals har samarbetat med Volvo Cars sedan många år och VQE inrättades av Volvo Cars 2012. Mattias Fältman, Key Account Manager, Ejendals, säger: ”Den här typen av utmärkelse är ett av de största erkännandena vi kan få och bekräftar att vi levererar med hög kvalitet. Kraven från Volvo är höga när det gäller personlig skyddsutrustning och detta är ett bevis på att vi har lyckats”.
Priset överlämnades vid en ceremoni på Volvo Cars i Göteborg, 25 januari 2016 och mottogs av Jan Lundmark, Sales Director, Ejendals, samt Mattias Fältman, Key Account Manager, Ejendals.

Kontaktpersoner:
Mattias Fältman, Key Account Manager, Ejendals AB
Mobil: +46 (0)70-311 50 33
Jan Lundmark, Sales and Marketing Director, Ejendals AB,
Mobil: +46 (0) 70 222 46 00

VOLVO CARS QUALITY EXCELLENCE AWARDS (VQE)
Volvo Cars Quality Excellence Award (VQE) delas sedan 2012 årligen ut till ett antal leverantörer som Volvo Cars uppmärksammar för att ett stark samarbete mellan Volvo och deras samarbetspartners. VQE leverantörer är noggrant utvalda genom en gedigen urvalsprocess där utvalda frågeställningarställs till interna kunder hos Volvo Cars. Därefter sker en audit på plats hos leverantören under en dag. Faktorer som produktkvalitet, logistik och produktutveckling utvärderas också tillsammans med ”mjuka värden” såsom arbetsmiljö, uppförandekod och produktansvar.

OM EJENDALS
Ejendals är ett svenskt företag som genom generationer har utvecklat, marknadsfört och sålt högkvalitativa produkter inom hand- och fotskydd. Handskar, skor och övriga produkter är designade och utvecklade i nära samarbete med kunder och i egna laboratorier, för att säkerställa den bästa kvaliteten av säkerhet, hållbarhet och komfort. Ejendals erbjuder ett skyddskoncept som inkluderar högkvalitativa produkter, utbildningsprogram och skyddsinspektioner. Företaget har runt 350 anställda och kunder i 20 länder. Ejendals fortsätter att växa för att kunna erbjuda allt fler kunder innovativa produkter och verka för en säkrare arbetsdag med noll skador på händer och fötter.

Presskontakt Marketing and Communication Director Marketing & Communication +46 247 360 00

Skyddshandskar och skyddsskor

Ejendals är ett svenskt företag som genom generationer har utvecklat, marknadsfört och sålt högkvalitativa produkter inom hand- och fotskydd. Handskar, skor och övriga produkter är designade och utvecklade i nära samarbete med kunder och i egna laboratorier, för att säkerställa den bästa kvaliteten av säkerhet, hållbarhet och komfort. Ejendals erbjuder ett skyddskoncept som inkluderar högkvalitativa produkter, utbildningsprogram och skyddsinspektioner. Företaget har runt 460 anställda och kunder i 44 länder. Ejendals fortsätter att växa för att kunna erbjuda allt fler kunder innovativa produkter och verka för en säkrare arbetsdag med noll skador på händer och fötter.

Ejendals AB
Limavägen 28