Pressinbjudan: Invigning Köttbutiken

Köttbutiken är ett samarbete mellan Ejmunds Gård och 50 Kvadrat på Gotland. Nu bjuder vi in till invigning, vilken kommer att förrättas av vår Landshövding Cecilia Schelin Seidegård!

Vi har väntat, ni har väntat, många har väntat. . . för det var längesedan det fanns en riktig manuell disk med kvalitetskött i Visby. Nu drar vi igång på riktigt med en manuell disk! Vi är ca: 3 månader efter vad vi själva trodde i tid men kyldisken har levererats i veckan och produktionslokalen börjar bli klar med ett stort kök. Detta vill vi nu fira med en invigning samt provsmakning av våra produkter.

Välkomna till oss på Köttbutiken

/Fredrik & Odd

För program och ytterligare information:

Fredrik Malmstedt

fredrik@ejmunds.se

Plats: Köttbutiken, Coop Forum i Visby

Startar: 2011-03-29 klockan 11:00

• pressinbjudan
  • invigning
  • köttbutiken

• Gotland

Ejmunds Gård ligger på Gotland och producerar nötkött av högsta kvalitet! Naturligt bete, lösgående biffrasdjur och en framgångsrik uppfödning resulterar i ett smakrikt, härligt marmorerat kött som alltid är av högsta klass.

Ejmunds Gård drivs av Odd Norman, som är den femte generationen på familjegården. Tillsammans med sin fru Maud har han bland annat tilldelats Gastronomiska Akademiens diplom för utomordentliga insatser för svensk matkultur.

Märtha Norman

Presskontakt Marknadsföring och sälj 070-650 07 81