SM i Mathantverk 2011 - Årets stora händelse i matvärlden!

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2011 15:07 CET

Nu är det dags för SM i Mathantverk 2011! Ett doftande och smakrikt arrangemang då mängder av lufttorkade skinkor, salami, marmelader, getostar och blåmögelostar med mera ska smakas och bedömas. Torsdag den 10 november arbetar en jury bestående av 70 personer med att bedöma 515 produkter inom 39 olika klasser. Tävlingen äger rum under mässan Mitt Kök på Stockholmsmässan i Älvsjö. Resultatet kungörs den 11 november kl 15.30-17.30 och de eftertraktade medaljerna delas ut!

Arrangörer är Eldrimner - Nationellt resurscentrum för mathantverk, med säte i Jämtland. SM i Mathantverk går av stapeln för 15:e gången och är en mycket betydelsefull och prestigefylld tävling för Sveriges alla mathantverkare.

SM i Mathantverk 2011

Juryn arbetar mellan klockan 11-19, torsdagen den 10 november. Plats: Stockholmsmässan B-hallen i samband med Mitt Kök mässan. Ingång Östra entrén.

Juryn arbetar inför öppen ridå under hela dagen. Alla är välkomna att följa hur de känner, lukar, smakar och betraktar produkterna...

Läs mer om klasserna här: http://eldrimner.com/3996.kategorier_och_klasser.html

Läs mer om Juryn och deras bedömningar: http://eldrimner.com/3997.jury.html

Prisutdelning och guldregn klockan 15.30-17.30, fredagen den 11 november. Plats: Stockholmsmässan B-hallen från Mitt Kök scenen i samband med Mitt Kök mässan. Ingång Östra entrén.

För mer information kontakta Karin Sundström - pressansvarig på Eldrimner,

tele: 070-674 60 72, karin@eldrimner.com  www.eldrimner.com