Elektroskandia Sverige AB bygger nytt logistikcenter i Örebro

Elektroskandia Sverige AB bygger nytt logistikcenter i Örebro

Elektroskandia Sverige AB har sedan en tid tillbaka arbetat hårt för etableringen av ett nytt logistikcenter i Örebro. Vi har nu nått en milstolpe och tecknat avtal med Tommy Allström Byggproduktion AB för byggnation av det nya logistikcentret. Entreprenadformen är totalentreprenad.

Platsen för etableringen är vid trafikplats Munkatorp strax norr om Örebro intill E18/E20 i riktning mot Stockholm. Centrallager, kontor och yrkesbutik kommer att flytta till de nya lokalerna och inflyttning beräknas ske under år 2017.

Byggnaden blir ca 40 000 m2 , med en takhöjd på ca 30 kontra 12 meter. Den del av byggnaden där takhöjden är 30 meter kommer att inrymma ett automatiserat höglager. Vi koncentrerar verksamheten till en byggnad, i dag har vi verksamhet i flera byggnader samt att vi lagrar externt vilket inte är optimalt. I anslutning till lagerbyggnaden byggs lokaler för kontor och yrkesbutik.

• För att kunna möta framtidens krav och nå våra strategiska mål på lång sikt är detta en satsning som är nödvändig. Vi är stolta och glada att påbörja arbetet med Tommy Allström och hans team, säger Peter Landenberg, Logistikdirektör på Elektroskandia.

Tommy Allström Byggproduktion AB är ett företag med framförallt inriktning mot logistik- och industribyggnationer. De finns i Lindesberg med upptagningsområde i hela Mellansverige.

• Vi är väldigt glada att Elektroskandia valt oss som entreprenöroch det ska bli inspirerade att dra igång detta projekt, säger Tommy Allström, VD på Tommy Allström Byggproduktion AB.

Presskontakt:
Elektroskandia; Pia Stenvall, pia.stenvall@elektroskandia.se, 019-19 84 27
Tommy Allström Byggproduktion AB; Tommy Allström,
tommy@tabyggproduktion.se, 0581-45 28 21

Elektroskandia – Sveriges ledande el-teknikgrossist.
Vi marknadsför och säljer elmateriel och utrustning inom kraft/automation, tele/data/säkerhet, belysning, hushållsmaskiner och industriförnödenheter. Elektroskandia äger Cylindavarumärket som erbjuder den svenska marknaden ett komplett sortiment vitvaror.
Elektroskandia är en del av Sonepar-koncernen – ett av de största elgrossistföretagen i världen.