Kompletta klassrumspaket gör oss bäst i klassen

Kompletta klassrumspaket gör oss bäst i klassen

Cebe belysning lanserar tre klassrumspaket som passar perfekt som ljussättning i skola. Paketen beställs enkelt via ett e-nummer och i det ingår armatur, LED-ljuskälla och styrsystem för att säkerställa energieffektiv belysning.

Paketen har tagits fram utifrån de behov som finns i skolmiljö, med avseende energieffektivitet, ljuskomfort och kostnad. Förhoppningen är att lösningarna ska underlätta för skolor att byta till energieffektiv belysning som dessutom ger en bättre arbetsmiljö för både lärare och elever. Armaturerna som ingår i klassrumspaketen har både upp- och nedljus samt bländskydd vilket rekommenderas i skola.

Klassrumspaketen Fakta och Box finns att få med tre olika styrsystem; Servodan, DALI Plus och iDim. Systemen är enkla att driftsätta och styrs via telefonen. Paketet ABC finns endast med Ready2mains vilket innebär att armaturerna styrs direkt via elnätet utan ytterligare kabeldragning.

Fakta är unik i sin design med två ljusöppningar på ovansidan vilket gör den optimal att montera på en 70 mm armaturskena alternativt pendlas i wireupphäng. Den har en väl anpassad ljusfördelning direkt/indirekt 60/40% samt bländskydd av prismatisk akryl vilket ger en bra avbländning tvärs och längs armaturen.

Armaturen Box har ett väl avbländat dubbelparaboliskt reflektorbländskydd och fördelning direkt/indirekt ljus 55/45%.

Armaturen ABC har en fördelning direkt/indirekt ljus på 50/50% och bländskydd av opal akryl. Den finns i längderna 1200 och 1700 mm och med olika ljusflöden.