Spisserien som tar plats. Och får plats!

Spisserien som tar plats. Och får plats!

Äntligen är Cylindas nya 800-serie här! Möjligheterna och finesserna är många, bland annat finns de i både 60- och 70-bredd samt har en justerbar höjd på upp till 94 cm. Keramikhällarna finns därtill med eller utan induktionsteknik vilket borde glädja alla kräsna hemmakockar!

Laga, baka, njut!

Vi tog fram 800-serien med tanke på att det lagas mat och bakas som aldrig förr. Två bredder var därför självklart precis som valet att ha traditionell keramikhäll eller en häll med induktion. Många finesser är däremot gemensamma för alla spisar i serien, bland annat att ugnen tillåter upp till 300 grader för exempelvis gräddning av vissa bakverk samt varmluftsfläkt.

Koll på det mesta!

Många modeller har inbyggda hjälpredor, bland annat stektermometer. Vidare finns en elektronisk timer som sätter på eller stänger av ugnen vid en viss temperatur, en ”äggklocka” ser till att du inte glömmer ta ut eller ta av det som puttrar eller värms och en speciell lågtemperaturstekning gör det enklare att få till det där perfekta köttet eftersom köttsaften då stannar kvar. Ibland hänger det på en kvart hit eller dit, andra gånger är det minuter som avgör. Oavsett vilket kan 800-seriens spisar hjälpa till att hålla koll!

Ös på!

Plåtarna är kraftiga och plana och en nivå bärs upp av utdragbara skenor. Perfekt om du vill ösa steken eller dra ut bakplåten för en snabbtitt. Halogenbelysningen ger dessutom ett stabilt och bra ljus. Ugnsluckan är mjukstängande – en lätt knuff räcker – och har 3-glas som håller det yttersta glaset svalt. Handtagen av metall är greppvänliga för både små och stora händer och eftersom vi vill bidra till ren köksglädje har vi också försett 800-serien med en katalytisk emalj som ser till att inte fett får fäste i ugnen.