Hästartisten Tobbe Larsson till Elmia

Den världsberömda hästartisten Tobbe Larsson kommer till Elmia Scandinavian Horse Show. Han är en del av den show som visas under arrangemanget där han kommunicerar med hästarna på sitt unika sätt.

– Att kommunicera med din häst från marken är egentligen där allting börjar, säger Tobbe Larsson.

Tobbe Larsson är en världsstjärna som professionellt har arbetat med hästar sedan 1999. Han kommunicerar med sina hästar från marken och skapar en unik relation med sina djur genom sin frihetsträning. Tobbe har gjort över hundra program för SVT med sitt populära Ponnyakuten, detta har sänts i tre länder. Just nu spelar han även in programserien Tobbe Camp YouTube Edition som visas på hans Youtube-kanal.

Tobbe Larsson bor sedan sju år tillbaka i Dubai under vinterhalvåret men kommer hem till Sverige enbart för att vara med på Elmia Scandinavian Horse Show.

Delaktig publik

Under showarrangemanget kommer Tobbe Larsson bland annat att förklara för publiken vad han gör och varför. Han bjuder även in publiken till att vara delaktiga i showen.

– Det blir inte bara ett rent uppträdande, utan jag kommer att engagera publiken på olika sätt också, berättar Tobbe Larsson.

Tobbe Larsson kommer att medverka på två shower under Elmia Scandinavian Horse Show, både under onsdag och lördag. Onsdagens showprogram innehåller utöver Tobbe Larssons inslag även bland annat fightshow med Höglandsriddarna, agility och stafetthoppning med elithundar samt Malin Hellstedt som visar sina dressyrkonster.

Biljettintäkter till Barncancerfonden

Under onsdagen kostar entrébiljetten enbart 20 kronor och läktarplatserna är gratis. För den som vill finns det möjlighet att på plats i stället swisha den summa man vill skänka till Barncancerfonden och Almers hus för sin läktarplats. Antalet läktarplatser är begränsat, först till kvarn gäller!

Programmet för onsdagen och lördagen finns i sin helhet på elmiascandinavianhorseshow.se