Möt Den digitaliserade elektrikern i Elrätts monter C00:01 på Elfack 9-12 maj

Pressinbjudan

Möt Den digitaliserade elektrikern i Elrätts monter C00:01 på Elfack 9-12 maj

Elbranschen förändras och elektrikern måste hänga med. Elrätt hjälper till med både utveckling och inspiration. På Elfack presenterar Elrätt hur elektriker får stöd:

• Demo av Elrätt Idébanken – sökmotorn fylld med smarta eltekniklösningar från branschens ledande leverantörer och grossister.
  • Prova VR-tekniken – upplev en elektrikers vardag i olika virtuella miljöer.
  • Se Elrätts prisbelönta webbutbildning Kundmötet – utsedd till Bästa kompetenssatsning 2016 av Swedish Learning Awards.

9-11 maj kl.13.30 har Elrätt inspirationsseminariet ”Den digitaliserade elektrikern”. Föreläsare är Hans Nyblom, affärsutvecklare, Installatörsföretagen.
”Omvärlden förändras i allt snabbare takt. Bransch efter bransch digitaliseras och förändras i grunden. Står elbranschen på tur? Modern teknik och nya affärsmodeller skapar nya möjligheter. Elrätt Idébanken gör det enklare att möte kundernas behov och egna nya utmaningar. ”
Scen: Forum för El, Elfack, 9/5 – 11/5 kl.13.30-13.50

Tarja Häggmark, projektledare Elrätt
E-post: tarja.haggmark@elratt.se
tel: 073-045 67 79

Om Elrätt

Elrätt är ett samarbetsprojekt mellan Installatörsföretagen, Sveriges Elgrossister SEG och Elrätt Leverantörerna med det gemensamma syftet att informera om möjligheterna med modern elteknik.

Elteknikbranschen är i förändring och många är inte medvetna om hur mycket kunskap som finns hos elteknikföretagen. Idag kan du få hjälp med allt ifrån energieffektivisering av din fastighet till att installera moderna styrsystem för belysning, värme och ventilation. Elrätt arbetar för att utveckla och stärka elteknikbranschen genom att våra medlemmar kan erbjuda sina kunder trygga, effektiva och smarta lösningar. Medlemmar i Elrätt får både utveckling och inspiration i sitt arbete.

• Vetenskap, teknik

Tarja Häggmark