El- & kraftdesigner till Göteborg och Malmö

El- & kraftdesigner till Göteborg och Malmö

ENACO söker nu en designer inom el och kraft. Du erbjuds en tjänst i ett bolag med ett starkt varumärke där teamkänsla och hög trivsel präglar arbetsplatsen.

Arbetsuppgifterna omfattar främst design av tekniska lösningar inom området el & kraft. Som designer hos oss så har du en självständig och varierande vardag med stor frihet men också stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och resultat. Rollen innebär täta leverantörskontakter och beräkning av kostnader för föreslagna tekniska lösningar.

Du arbetar i team med designers inom andra discipliner och kommer att tillsammans med dem och kundansvarig presentera de lösningar du utvecklat. I uppdraget ingår även att upprätta arbetshandlingar och ge tekniskt stöd åt kunder, säljare och projektledare. Vi vill att du håller dig uppdaterad gällande utvecklingen av produkter, metoder, teknik och trender inom elkraft för kritisk infrastruktur. Resor ingår i tjänsten.

Våra kunder återfinns inom såväl privat som offentlig verksamhet. Vi arbetar med svenska företag och organisationer men också större internationella bolag. Den gemensamma nämnaren, oavsett storlek, är ett stort behov av infrastruktur som aldrig får sluta fungera. En del verksamheter är av stor betydelse för samhället vilket innebär en chans för dig att delta i intressanta projekt i unika miljöer.

Vi söker dig som:

• Är ordningsam
  • Initiativrik
  • Affärsmässig
  • Tycker om att ha kundkontakt
  • Har teknisk utbildning
  • Har lätt för att arbeta i grupp

Du har:

• Erforderlig teknisk kompetens inom kraft
  • Kännedom om tekniska system och produkter
  • Kunskap om gällande myndighetskrav, lagar och standarder kring systemdesign och utförande
  • Förmåga att designa kostnadseffektiva lösningar
  • Kompetens att utföra kostnadsberäkningar
  • Vana av projektering

Det är mycket positivt om du tidigare arbetat med datacenter/serverrum. För att vara aktuell för tjänsten krävs goda kunskaper i svenska och engelska, att du innehar B-körkort samt att du blir godkänd i en säkerhetsprövning enligt SUA.

Placeringsort kan vara Göteborg eller Malmö.

Vi ser gärna kvinnliga sökande.

Frågor om tjänsten ställs till Mikael Berggren, Operativ Chef Enaco Sverige AB. Du kan mejla på mikael.berggren@enaco.se eller ringa på 0733-173819