Intenz - Världens mest energieffektiva industriarmatur!

Intenz - Världens mest energieffektiva industriarmatur!

Intenz är regerande världsmästare i SEAD Awards 2017. Polaris är därmed korad till världens mest energieffektiva industriarmatur.

Det är med extra stolthet som Energisystem låter meddela att Intenztagit hem pokalen i SEAD Awards tungviktsklass och därmed korats till världens mest energieffektiva LED-armatur för industribruk.

Polaris har tagits mycket väl emot sedan lanseringen på den svenska marknaden. Tidigare har Energisystem meddelat förlängd funktionsgaranti samt DALI som standard för armaturen. Detta för att ge mervärde för befintliga kunder samt väcka intresse hos nya.

Som ytterligare mervärde för Sveriges smartaste kunder låter Energisystem alltså meddela att Polaris är världens mest energieffektiva industriarmatur. Polaris inte bara bra, utan bäst.

Kort om SEAD:

• SEAD-initiativet är ett samarbete mellan stater med uppgift att uppmärksamma och uppmuntra tillverkning och användande av energieffektiva produkter.
  • SEAD står för Super-efficient Equipment and Appliance Deployment.
  • SEAD-initiativet tillkännagavs 2009 av USA:s dåvarande energiminister Steven Chu och Indiens miljöminister Jairam Ramesh. Detta skedde under Förenta nationernas klimatkonferens i Köpenhamn.
  • Sedan 2012 har ett flertal tävlingar, SEAD Awards, gått av stapeln för att kora världens mest energieffektiva produkter i olika kategorier. Vinnare av 2017 års SEAD Awards i klassen industribelysning High-Bay och Low-Bay är Polaris HB respektive LB.
  • Energimyndigheten och Regeringskansliet deltar som representanter för Sverige i arbetsgrupper i SEAD.