Stort intresse för EnergyMachines™ under Geoenergidagen 2017

Geoenergidagen arrangerades av Svenskt Geoenergicentrum 28-29 september 2017 på Scandic talk i Älvsjö. Fastighetsbranschen blir allt mer intresserad av geoenergilösningar, både stora och små fastighetsbolag. Energy Machines var på plats som utställare för att diskutera den växande marknaden.

"Det var en lyckad mässa med många goda samtal med kollegor i branschen. Det är viktigt att vi tillsammans diskuterar den växande marknaden och geoenergins framtid." - Säger Thomas Göransson, Affärschef på Energy Machines.

Thomas berättar vidare att man ofta möter ett kunskapsglapp hos fastighetsägare hur geoenergi förädlas i en fastighet.

"Det är så viktigt att man gör rätt ovan mark, där måste vi i branschen bli bättre på att öka kunskapen om geoenergins fördelar för en optimerad energicentral" - Säger Thomas

Under mässan erbjöds besökare att följa med för att se kylvärmepumpen EnergyMachines™, som just nu installeras på Stockholmsmässan. Närmare 60 stycken följde med, allt från fastighetsägare, VVS-konsulter, entreprenörer och energibolag. Reaktionerna var positiva och många var imponerade över att maskinen levereras så pass färdigpaketerad med cirkulationspumpar och styrventiler - allt i ett chassi.

Vi tackar alla vi fick chansen att träffa under Geoenergidagen 2017.