Ängelholms kommun avbryter samarbetet med Susanne Resmark

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2015 19:21 CET

Ängelholms kommun avslutar det planerade samarbetet med Susanne Resmark med anledning av de uttalanden som Susanne Resmark nyligen gjort i sociala medier.

Susanne Resmark har anlitats som sångerska i samband med kommunens 500-årsjubileum. Hon har inte anlitats som mångfaldsambassadör, som framkommit i medieuppgifter.

Ängelholms kommun tar kraftfullt avstånd från de uttalanden som Susanne Resmark har gjort. De är inte förenliga med kommunens värdegrund. Susanne Resmark har i samtal med Ängelholms kommun ångrat och bett om ursäkt för sina uttalanden. Men vid en samlad bedömning av situationen, väljer vi nu att avsluta vårt samarbete med Susanne Resmark.

Bengt Sävström

Kommunfullmäktiges ordförande

0768-265061

Karin Tingstedt