JUBILEUMSMAGASINET ÄR HÄR!

JUBILEUMSMAGASINET ÄR HÄR!

Under fredagen (29/1) kommer Ängelholm 500 års jubileumsmagasin att släppas. Magasinet är 160 sidor tjockt och är fullt av både historia och framtid, exklusiva intervjuer med kända och okända personligheter och presentation av de föreningar som fått jubileumsbidrag.

- Jag hoppas att ängeholmarna sparar magasinet och läser i lugn och ro om allt det underbara som händer och finns i kommunen, säger Karin Tingstedt som är jubileumsgeneral för 500 års jubileumet.

I magasinet finns också ett kalendarium över allt som händer under året. Det hittar man lätt eftersom det finns i mitten på magasinet och är tryckt på ett annat papper.

Det kommer såklart även tillkomma evenemang som ännu inte är 100 % klara.

- Lite överraskningar måste ju finnas kvar, säger Karin Tingstedt. Men det är en bra start att kunna visa upp bland annat alla föreningar som är engagerade. Bredden på aktiviteter hoppas vi gör så att det kommer att finnas något för alla.

Närmst i tid ligger Kärlekshelgen som inleds den 8 februari och pågår till den 21 februari med höjdpunkt under själva alla hjärtans dag helgen.

Vill du veta mer kan du läsa på jubileets hemsida www.ängelholm500.se.

Magasinet finns att hämta på bland annat stadshuset, turistbyrån och biblioteken i Ängelholms kommun från och med 29/1. Det finns även ett digitalt magasin som ni hittar via hemsidan ängelholm500.se eller vår Facebook-sida Ängelholm500.

Karin Tingstedt, jubileumsgeneral
karin.tingstedt@engelholm.se

Ängelholms kommun är belägen i Skånes vackraste del kring Skälderviken. Kommunen har 40 000 invånare och människor lockas hit av natur, kultur, god service, trygghet och en stor framtidsoptimism. Ängelholm har ett brett näringsliv och ett mycket gott företagsklimat. Såväl den kommersiella som offentliga servicenivån är hög och kommunen ingår i en synnerligen dynamisk region i nordvästra Skåne. Ängelholm är platsen för dig! www.engelholm.se