Fotograf: Anna Alexander Olsson

Klassisk konsert med Helsingborgs Symfoniorkester 28/5

Tillsammans med dirigent Christian Karlsen kommer Helsingborgs Symfoniorkestern bjuda besökare på en sommarkonsert med recitatör Jacques Werup.

- Vi tycker det är fantastiskt kul att Helsingborgs Symfoniorkester vill komma till Ängelholm. Och eftersom Ängelholm inte har någon konserthall fick vi vara lite påhittiga. Därför kommer orkestern spela på Skånebil, i Ängelholm. Bilarna åker ut och orkestern åker in, skrattar jubileumsgeneral Karin Tingstedt.

Programmet under kvällen kommer bestå av Appalachian Spring Suite (Copland), Vid tidens slut (Martinsson), Pastoralsvit (Larsson) samt. Midsommarvaka (Alfvén).

Konserten startar kl. 18.00 men dörrarna öppnar redan 17.15 för mingeldryck och tilltugg. Biljetterna köps på turistbyrån i Ängelholm, men det kommer också finns möjlighet att köpa kvarvarande biljetter i dörren på Skånebil. Då gäller endast kontakt betalning.

Kontaktperson Ängelholm 500 år

Karin Tingstedt, jubileumsgeneral

karin.tingstedt@engelholm.se

Ängelholms kommun är belägen i Skånes vackraste del kring Skälderviken. Kommunen har 40 000 invånare och människor lockas hit av natur, kultur, god service, trygghet och en stor framtidsoptimism. Ängelholm har ett brett näringsliv och ett mycket gott företagsklimat. Såväl den kommersiella som offentliga servicenivån är hög och kommunen ingår i en synnerligen dynamisk region i nordvästra Skåne. Ängelholm är platsen för dig! www.engelholm.se