Kom och tyck till om framtidens Ängelholm

Kom och tyck till om framtidens Ängelholm

Hur ska Ängelholm vara om femton år? Nu tar vi nästa steg i visionsarbetet och vill ta del av allmänhetens tankar och idéer. I februari och mars bjuder vi in till dialogmöten där alla som bor och verkar i Ängelholm kan bidra med sina framtidsvisioner för kommunen. Resultatet av mötena blir vår samlade framtidsbild - Vision 2035, som kommer bli vägledande för kommunens arbete i många år framöver.

Arbetet med att ta fram en ny vision för Ängelholms kommun är i full gång. Nu vill vi veta vad medborgare, föreningar och företag tänker om framtiden och bjuder därför in till dialogmöten. Tillsammans besvarar vi frågan ”Vad ska vara utmärkande för Ängelholm i framtiden?” Svaren kommer bli en del av grunden för framtagandet av den nya visionen.

– Vi hoppas att så många som möjligt vill ta chansen att tycka till och att det blir en bred uppslutning. Det är viktigt att personer med olika perspektiv får komma till tals så att vi får en bredd av tankar och idéer, säger kommundirektör Lilian Eriksson.

I februari och mars arrangerar vi totalt fem dialogmöten. Två av dessa är öppna för alla och äger rum på Catena Arena den 24 februari och den 4 mars. Vid ytterligare två mötestillfällen bjuder vi in skolungdomar och det blir även ett dialogmöte för förtroendevalda och tjänstepersoner.

Tider och platser:

För allmänheten:
​24 februari 2020 kl. 14:30 - 17:00
​​4 mars 2020 kl. 18:00 - 20:30
​Catena Arena, Ishallsvägen 2, Ängelholm

Mötena är helt kostnadsfria. Vi bjuder på fika!

Observera att föranmälan krävs: Anmälan till dialogmöte

För mer information om Vision 2035: Vision 2035 webbsida

Lena Åström