Pressvisning inför Berit Fraderas utställning på Galleri Moment

Pressvisning inför Berit Fraderas utställning på Galleri Moment

Onsdagen den 8 juni klockan 14:00 är du välkommen på pressvisning inför Berit Fraderas utställning på Galleri Moment. Utställningen pågår mellan 11/6 – 9/7 2016.

Inför utställningen säger Berit Fradera själv: ”Sårbarheten” var mitt arbetsnamn när jag sökte till Galleri Moment. Starka men ömtåliga människor har jag mött under tiden som gått. Människor som söker sig till oss och vårt överflöd berör mig starkt. Det som berör vill jag berätta om.”

Berit Fraderas Utställningar enskilda, i urval från 90-talet och framåt:

Galleri Carin Hjärne Helsingborg 1993, 95, 98. “Musik” i Helsingborgs konserthus 94
Galleri Valvet Malmö 99
Stadshuskuben Falkenberg 2000
Galleri Moment Ängelholm 2002
Kommunhusets galleri, konstföreningen i Kalix 2003
Projektrummet Torsdag Förslöv 2006
Rosengårdskyrkan 2007
Adolfsbergskyrkan 2009
Galleri Ason Karlstad 2009
Gustav Adolfskyrkan 2010
Klippans Konsthall dec. 2010-jan.2011