​Tre nya Ängelholmsambassadörer utsedda

Maria Rooth, Jill Johnson och Christian von Koenigsegg. Så heter Ängelholms tre nya ambassadörer som på olika sätt ska bidra till att stärka varumärket Ängelholm.

De tre är de första ambassadörer som utsetts enligt den nya modell som har skapats av Ängelholms kommun och Ängelholms Näringsliv AB. Den 6 juni utnämns de formellt vid nationaldagsfirandet i Hembygdsparken.

– Jag är både stolt och glad över att kunna presentera tre så starka ambassadörer som aktivt vill bidra till att stärka och utveckla Ängelholm, säger kommunstyrelsens ordförande Robin Holmberg, (M).

Efter att ha gjort ett par års uppehåll med de tidigare årliga och stora ambassadörsträffarna, beslutade kommunstyrelsen och styrelsen för Ängelholms Näringsliv tidigare i år att skapa en ny modell för ambassadörsuppdraget. Från och med i år, 2019 utses tre ambassadörer per år och uppdraget ska gälla i sammanlagt tre år. Totalt kommer Ängelholm alltså ha nio aktiva Ängelholmsambassadörer 2021.

Tanken är att ambassadörerna ska bidra till en positiv utveckling av Ängelholm genom att på olika sätt vara ”dörröppnare” och synliggöra Ängelholms goda sidor i fler och nya kanaler och sammanhang.

– Ängelholm har så fantastiskt mycket att erbjuda både invånare och besökare och vi ser fram emot att tillsammans med våra nya ambassadörer stärka Ängelholms attraktivitet ytterligare, säger Monika Christensson, styrelseordförande för Ängelholms Näringsliv.

Ängelholms nya ambassadörer utses högtidligt i samband med kommunens nationaldagsfirande i Hembygdsparken den 6 juni.

För mer information och kommentarer:

Robin Holmberg
Kommunstyrelsens ordförande (M)