Europeiska vinner titeln årets pressrum för andra året i rad

För andra året i rad har Europeiska lyckats ta hem segern i kategorin Finans och Försäkring i Årets pressrum. Pressrummet som öppnades i mars 2010 är ett bra sätt att samla alla pressmeddelanden, nyheter, blogginlägg och övrigt material och på så sätt göra det lättillgängligt för journalister och andra intresserade.

Fokus är reseförsäkringar och resesäkerhet och Europeiska arbetar mycket med olika sociala medier som Twitter, Facebook, blogg och flickr för att förmedla nyheter kring detta.

– Att vinna Årets pressrum för andra året i rad är fantastiskt roligt, det visar att vi har fortsatt arbeta på rätt sätt med kommunikation och sociala medier. MyNewsdesk har tillsammans med våra övriga digitala kanaler blivit ett av våra viktigaste ansikten utåt som visar vårt arbete för omvärlden, säger Christina Karlegran, kommunikationschef på Försäkringsbolaget Europeiska.

Pressrummet sköts av Europeiskas kommunikationsavdelning med kommunikationschef Christina Karlegran, webbredaktör Anna Nilsson och informatör Elin Qvale i spetsen.