Så lockar du finansiärer och kunder

För företag gäller det att sälja, sälja och sälja. Men hur attraherar man kunder? Och vad vill riskkapitalister och affärsänglar höra för att öppna plånböckerna? Det är några av de frågor som diskuteras på Global Symposium on Women’s Entrepreneurship 1-2 juni i Stockholm.

Kimberlie Cerrone
är en extremt erfaren entreprenör och affärsängel som är baserad i Silicon Valley. Mai-Li Hammargren är vd för Mutewatch, enligt Veckans Affärer ett av ”Sveriges 50 kaxigaste bolag som ska slå världen med häpnad”. Nell Merlino har grundat Count Me In som jobbar för att stötta kvinnors mikroföretag – och få dem att växa dramatiskt. Cindy Padnos är grundare och partner på hightech-inriktade Illuminate Ventures. Tillsammans ingår de i en panel med titeln ”How do you present your company to attract customers and investors?”

Under konferensens två dagar medverkar också följande talare:
Najla Al Qassimi
, Förenade Arabemiratens ambassadör i Sverige, Mary Barrett, professor vid University of Wollongong, Natalia Brzezinski, journalist, Robin Chase, Buzzcar, Liz Cullen, WEConnect International, Paula Fitzsimons, Fitzsimons Consulting, Anders Flodström, vice ordförande vid European Institute of Technology, Elizabeth Gatewood, professor vid Wake Forest University, Colette Henry, professor vid University of London, Carin Holmquist, professor vid Handelshögskolan i Stockholm, Zergün Korutürk, Turkiets ambassadör i Sverige, Anna Lithagen, Tillväxtverket, Marita Ljung, statssekreterare näringsdepartementet, Patience Marime-Ball, International Finance Corporation, Louisa Mojela, Wiphold, Divine Ndhlukula, Securico, Maggie O’Carroll, The Women’s Organisation, Shelly Porges, U.S. Department of State, Prableen Sabhaney, Fabindia Overseas, Elisabeth Sundin, professor vid Linköpings universitet, Lisa Emelia Svensson, CSR-ambassadör på utrikesdepartementet, Kicki Theander, Middagsfrid, Malin Tillmar, docent vid Linköpings universitet, Gloria Tomatoe Serobe, Wiphold och Wipcapital, Karen Wilson, the Kauffman Foundation och OECD.

De flesta talarna är tillgängliga för intervjuer under konferensen, några även före/efter.

Global Symposium on Women’s Entrepreneurship 2012
Tid: