Flamingofåtöljen på MJ'S

Prisregn över nyöppnade MJ’S i Malmö

För 25 år sedan började Nöjesguiden att dela ut sitt årliga Malmöpris. Ett pris som spänner över bar, musik, klubb, nöje och media. På fredagskvällen blev nyöppnade ESS Group-hotellet MJ’S i Malmö den stora vinnaren när man tog hem inte bara ett, utan två priser. Det ena för Årets bar och det andra till Hotelldirektör Arvid Laban Falk - som årets Nöjesförbättrare.

”Att få gå upp på scen två gånger på en gala som är så viktig för Malmö inför en publik fylld av fantastiska människor gör mig så glad! Att hela teamet kring MJ’S på så kort tid (läs september) skapat en stämning som är internationell, pulserande och så varmt välkomnande är hundra poäng. Så glad att få vara en del av detta,” förklarar Arvid Laban Falk Hotelldirektör MJ’S.

Hotell MJ’S har på kort tid skapat en plats fylld av spännande upplevelser. En bar istället för lobby och reception, en restaurang med ett sätt att njuta av mat och dryck som överraskar, rum och korridorer som inspirerar och sist men inte minst, det så kallade inre rummet. En plats som har sitt helt egna liv, öppettider, puls och innehåll. Förutom allt detta har teamet på plats ett fokus på att skapa stamgäster och ambassadörer. Det gör man bl.a med den nyinstiftade rollen som trivselminister i egenskap av Hedda Wenster.

”Den snabba framgången för MJ’S handlar om en sak. Människor och teamet. Arvid, Frida, Oscar, Amanda och Hedda. Listan är precis lika lång som antalet människor som finns på lönelistan. Det handlar också om att vi vågar driva hotellet på ett nytt sätt för en ny publik. Alltid med fokus på att få gästerna att komma tillbaka men också att faktiskt våga överraska. Oftast lyckas vi…men i det här arbetssättet skapar vi alltid ständig förnyelse och utveckling vilket blir roligare för alla. Jag är så glad över att Arvid och hela hans team lyckats med detta. Glad men inte förvånad med tanke på den erfarenhet de besitter tillsammans”, avslutar Anders Nilsson VD MJ’S.

Arvid Laban Falk

Hotelldirektör MJ’S

VD MJ’S

Motiveringen för årets bar löd:

”Så fick Malmöborna äntligen en hotellbar med hög hängvänlighet. Flamingofåtöljen, de hemliga rummen och trivselminister Hedda Wenster är bara några av anledningarna till varför MJ’s är knökat flera dagar i veckan.”

Motiveringen för årets nöjesförbättrare löd:

"Från Boulebar, via ett superlyckat The Conference, till ett till synes outtröttligt direktörskap på MJ’s. Det arvidlabanfalkska segertåget bara fortsätter. Häng på eller stanna kvar på perongen och känn fomo-molnen torna upp sig där i skyn."