Dubbelt så knapriga chips med hälften så mycket fett

Pressmeddelande  •  2011-05-02 13:20 CEST

Vi på Estrella lägger alltid pannan i djupa veck för att tänka ut nya spännande chipsupplevelser. Estrella Extra Knapriga är en världsunik sådan! Chipsen har en revolutionerande skärning som ger extra knapriga chips tack vare en slät och en räfflad sida.

Att Estrella Extra Knapriga friteras lätt vid en lägre temperatur och slutbakas i en ugn gör att de blir kvitt överflödigt fett och därför innehåller 50% mindre fett än vanliga chips - samtidigt som de blir ännu knaprigare och godare! Chipsen må innehålla mindre fett men snåla på smak är de inte!

Estrella Extra Knapriga finns i två olika smaker - Sourcream&Onion och Sourcream&Pepper.

Estrella AB tillverkar och marknadsför salta snacks i Sverige. Estrella har funnits på den svenska marknaden sedan 1950-talet och är ett av de största varumärkena inom snacks. Företaget ingår i Estrella Maarudkoncernen som finns representerat i Norden samt Baltikum med en omsättning på ca 1 miljard SEK och totalt 350 anställda.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom