Krispiga lanseringar från Estrella

Pressmeddelande   •   Jan 19, 2018 08:28 CET

Nyheter från Estrella, lanseras vecka 4, 2018

Estrella kickar igång 2018 med flera krispiga nyheter! Redan förra veckan gick vi ut med lanseringen av Tortilla Nacho Cheese, men överraskningarna slutar inte där. Nu kan vi stolt presentera den samlade smakkarusellen som kickar igång 2018!

Lättare Grill

Förra året lanserade Estrella nya Lättare chips med 30% mindre fett än våra vanliga potatischips. Lättare Sourcream&Onion blev snabbt en omtyckt produkt och nu får den sällskap. Vi lanserar ”Lättare Grill” med en välbalanserad smak av fyllig lök. En älskad klassiker som trots lägre fetthalt inte tummar på smaken.

Rostad Vitlök & Havssalt

När konsumenterna får välja vill de ha breda klassiska smaker på chips. Vitlök har blivit en självklar del i det svenska köket, och har en smak som gifter sig mycket bra med potatischips. Vi lanserar chipsnyheten ”Rostad Vitlök & Havssalt”. Den rostade vitlöken ger en fyllig och mjuk vitlöksmak som förhöjs av det friska havssaltet. Ett smakrikt och krispigt potatischips för alla vitlöksälskare!

Nötmix Jumbomajs

”Nötmix Jumbomajs” förenar det bästa från vår Klassiska Nötmix med populära Jumbomajs. Jumbomajs är extra stora majskorn som saltas och har en härlig smak av rostad majs och en knaprig konsistens. Tillsammans med jordnötter, mandlar och honungsglaserade cashewnötter blir den nya Nötmixen en höjdare!

Självklart är alla våra nyheter utan palmolja och smakförstärkare. Finns det något godare?

Samtliga nyheter lanseras i butik vecka 4, 2018.

*Nacho Cheese Tortillachips 170g

*Lättare Grill 175g

*Rostad Vitlök & Havssalt 275g, 175g

*Nötmix Jumbomajs 175g

Estrella AB tillverkar och marknadsför salta snacks i Sverige. Estrella har funnits på den svenska marknaden sedan 1950-talet och är ett av de största varumärkena inom snacks. Kontor och fabrik ligger i Angered utanför Göteborg. Estrella omsätter ca 600 Mkr och är 180 anställda. Estrella ägs av Intersnack Group, som är ett familjeägt snacksföretag med huvudkontor i Düsseldorf. Koncernen har 8000 anställda och en omsättning på 2 miljarder euro.

Kommentarer (0)