Världsnyhet i snackshyllan: Estrella lanserar Linsbågar och flera nyheter 2018

Världsnyhet i snackshyllan: ’Linsbågar’ och flera nyheter från Estrella

För dig som älskar ostbågar men vill ha något nytt lanserar Estrella ’Linsbågar’ med äkta cheddarost – något unik på snacksmarknaden och med smak som sätter spår. Linsbågar Äkta Cheddar lanseras tillsammans med nya smaker på Västkustchips, Linschips och nya Potatischips vecka 34.

Sedan Estrella lanserade Linschips 2017 har de varit en succé som skvallrar om att linserna hör hemma i snackshyllan. Även ostbågar är en tidlös favorit som (i antal påsar) är Sveriges mest populära snacks. Vad får vi då när Estrella kombinerar bågar, äkta cheddar och linser: en världsnyhet som sätter sig på smaklökarna.

Linsbågar Äkta Cheddar: En nyhet bland ostsnacksen

Att använda olika sorters ost eller andra smaksättningar är en sak, men att utveckla basen är något nytt. Det är det som gör dessa Linsbågar till något världsunikt.

- Linser är en suverän ingrediens smakmässigt och naturligt rikt på protein. Eftersom drygt hälften av basen utgörs av linsmjöl innehåller bågarna hela 16% protein, vilket är mer än hårdkokt ägg, kommenterar Produktutvecklingschef Anders Andersson på Estrella.

Det är dock inte bara trenden som styr – smaken är alltid i fokus. Likt Estrellas ordinarie ostbågar så innehåller även dessa smakrik äkta ost. Allt detta skapar frasiga bågar med extra mycket smak.

Fler goda nyheter från Estrella: Västkustchips, Linschips och potatischips
Estrella går även ut med nyheten Västkustchips Cheddar& Rödlök. Estrellas grytfriterade Västkustchips görs sedan i våras på solros- och svensk rapsolja för extra god smak med färre allergener. Dessutom har de även certifierats med Svenskt Sigill – godare än så blir det inte! Tidigare i somras gick Estrella ut med två andra nyheter: Potatischips med smak av Gräslök & Cream Cheese samt Linschips Ranch & Sourcream!

Samtliga nyheter landar i butik v 34:

• Linsbågar Äkta Cheddar 125g
  • Linschips Ranch & Sourcream 110g