Nya Molift RgoSling lyftselar ger ökad säkerhet

Nu lanseras Molift RgoSling lyftselar med en ny design som förenklar användningen. Det är viktigt att känna till hur lyftselarna ska användas för att ge ökad säkerhet för både vårdgivare och patient. Den nya etiketten på baksidan av lyftselen visar selmodell, tydliga säkerhets-instruktioner och hur lyftselen ska appliceras.

"Jag är säker på att Molift RgoSling kommer att göra stor skillnad vid förflyttningar. Lyftselarna är utformade för att ge trygghet, bekvämlighet och enkelhet för både vårdgivare och patient", säger Inger Skärin, produktchef för lyftar och selar, Etac Sverige AB.

Genom att utföra förflyttningar i funktionella lyftselar kan man undvika tunga lyft och förebygga incidenter. Molift RgoSlings unika glidfunktion på de övre lyftbanden balanserar vikten i varje skede av lyftet, detta ger en bekväm förflyttning för patienten mellan liggande och sittande ställning och vice versa. För vårdaren finns väl synliga styrhandtag och styrfickor samt tydlig information på etiketten om hur lyftselen ska vara applicerad. Invikt under etiketten finns bland annat tvättinstruktioner och protokoll för periodisk inspektion av lyftselen.

Molift RgoSling lyftselar har utvecklas av Molift i Norge som är kända för sin ergonomiska design och höga komfort. Molift blev en del av Etac år 2010.

Läs mer om RgoSling lyftselar:

Hemsidan »

Produktblad »

Översiktsblad med illustrationer »